Monday, February 7, 2011

Tooty Fruity...maaakkk aiiiiiih!



Beberapa hari lepas, aku dgn my hubby gi jalan2 area One Utama.asalnye cuma nk berjalan sambil mencari jeket hitam aku idamkan.ntah mcmner...tiba2 aku teringin sangat nak makan ais krim.tekak aku ni pon satu...boleh plak tiba2 nak makan ais krim!sebelum ke One Utama lg aku da teringin...dr The Curve.tp perasaan tu membuak2 nk makan bila nmpak bnyak gerai2 ais krim kt tengah2 mall One Utama.alahai...mmg menggoda aku.apatah lg my hubby tu tolong memberi idea makan ais krim.bersemanngat l aku.
kebetulan nk menghala ke Parkson ada Tooty Fruity yg sbnrnya aku xtau amenda ntah tu.yg tunjukan tu boyfriend aku.hurm...tengok gerai mcm biasa.dan di pon awal2 warning aku...ais krim ni mahal.dan try satu cup shj.aku hanya angguk.pastu kami pon membelek dan menelaah sekejap manual yg dia tampal dan harga ais krim tu.100gram = RM5.30.
''ooooo....ok.kita beli dua la...'' dia pandang aku dan kata....''...sabar...sabar...''
kami pon pilih flavour...vanilla,choc dan strawberi...topping dia buh la 3 jenis kacang,sebiji strawberidan sebijik anggur.
dan ending dia...pergila timbang dan bayor.ha????!!!aku rasa mcm nk tanya je...nk baca yg mana satu dkt skrin mesin baya tu.yg 20.10 ke...yg 5.36 ke...yg 0.09++ tu?pastu boipren aku memandang dan kata ''awak...20 hengget seposen wak.....''
GULP!!!apo ko bondo mahei bebenor gheger eskrem ni????aku beli eskrem ke tokey eskrem ni?ke timbang tu salah.aku cam xcaya dan sangka boipren aku tu main2 dan sales girl tu salah cakap.aku try bg RM50.10....sekali balance...RM30.
huhuhuhuhuhuhu.....betoi la....huhuhuhu.....20 hengget seposen!
pastu sambil kuar dgn macho cover muka terkezut berok aku tadi,aku slow2 ngap eskrem tu.uih!masam!baru aku teringat...ada tulis....''..yogurt...".Memang la masam.
dan sambiol makan tu aku cover terkejut dan malu aku depan boipren aku dan tahan rasa betapa xsedapnye eskrem 20 hengget tu!tobat aku...baik aku makan ais krim malaysia yg sedap lg 100x puas hati!sesungguhnya...tekak ini tetap tekak org kampung...hahahahaha.

No comments:

Post a Comment