Friday, February 18, 2011

malangnya....alahai....


hari ni hari jumaat.biasa seperti biasa aku akan suka hari jumaat sbb dia ada segala penghujung utk hari bekerja.dan masa rehat yg panjang...2 jam 30minit.tapi tidak seperti hari jumaat yg sblm sblm ini.hari ini hari jumaat aku yg paling malang seumur hidup aku.

seperti biasa aku akan keluar rumah pada pukul 7.10 atau 7.15 pg paling lewat.sampai depan lif aku bertembung dgn seorg lelaki cina dan 2 org anak lelakinya berjalam menuju ke tangga.eh,liof rosak lg ke?aku tertanya2.aku xpuas hati.aku tekan bitang lif utk turun.menyala merah...lega aku.alah...maybe diorg nak exercise kot...turut tangga.lif kedua terbuka.aku masuk dan tekan butang G utk turun ke bawah.dlm 15 saat aku ada dlm lif tu dlm keadaan mengelamun,baru aku sedar...lif tu xbergerak langsung.aku panik...aku tekan butang buka pintu lif...pon xnak buka.aku tolak pintu lif pon x bergerak lif tu.aku diam dan lif tu bergerak dan naik ke tingkat 7 semula.aku keluar dan biarkan lif tertutup.aku tekan butang turun utk kali ke2.lif yg sama jg terbuka.ok....aku cuba try masuk dan sama juga...tp 2 minit aku stuck dan aku surender.aku tekan lif kali ketiga utk turun dan lif yg hujung sekali terbuka tetapi malang...penuh!aaarrrrrgggghhhhh!!!terpaksa la guna tangga.jam sudah pukul 7.25pg.xape...sempat.

aku berjalan keluar kawasan menara orkid utk ke parking kereta di kawasan parking Kompleks Komuniti Bandar Baru Sentul.malang lagi!ada org buang batang jagung kat bonet depan kereta aku! xada sivik!pengotor nak mamp**!!!lepas tu,yg paling sakit hati...kereta malaun mana entah parking tempat yg salah dan mem'blocking' kereta aku nk keluar! aaaarrrrggghhhhh!!! geramnya.aku peduli apa! aku cuba keluar juga.dgn mengambil masa 10 minit utk keluar dgn bantuan seorg pakcik yg mulia ni....aku berjaya.memang kena sumpah seranah berbakul2 dgn aku lah pg tadi.

selepas ambil kak siti depan bus stop sekali lagi bala datang!jalan pulak jammed dekat lampu isyarat bawah LRT sentul timur - sentul yg nak menghala ke Jalan Ipoh dan Jalan Mahameru.senang cerita depan sekolah La Salle (agaknye la kot) dgn sekolah rendah convent.memang teruk jammed pagi tadi.ada seorang polis trafik wanita menjaga lalu lintas disitu tapi aku tengok dia berdiri saje.dan aku nampak...keadaan lalu lintas da tak terkawal!adoi...ape guna ada polis dekat situ kalau keadaan makin kelam kabut!!!????keadaan mula ok bila da sampai jalan ipoh.aku ada masa 10 minit lagi utk sampai office.kalau xde spoil...mmg sempat.tapi jadi balik bila sampai traffic light kat bawah LHDN dan di hadapan office!isy apa masalah lampu isyarat ni sebenarnya???!!lg malang bila sikap pak guard opis kitorg tu yg terlalu over mengalahkan polis....keadaan menjadi slow!banyak cekadak la diorg ni!aaaarrrrrggghhhhh tidak!da la parking full...adoi...

aku pon punch card la pukul 8.13am.huhuhuhuhu....aku lambat.lepas breakfast yg terlalu express,aku minta tandatangan boss aku.malang lagi...alasan jalan jammed xditerima!abes...takkan aku nk menipu kot!!untung2 aku jujur dan minta tandatangan dari segelintir pihak yg berdiam diri dan xminta tandatangan terus tetapi bg borang melaui ketua kerani.huhuhu....aku xsuka!xsuka!xsuka!!!!!aku xsuka nasib hari ni...horror!!!!

aku nk simpulkan setiap kejadian ini...sikap manusia pentingkan diri sendiri....kat rumah...dah tau lif tu rosak,bgtau la...ni x.sombong!pastu yg block keta aku tu.....dan buang batang jagung tu...xada sivik!itu masyarakat malaysia yg prihatin????!!mcm tu ker? then keadaan lalu lintas tu...pihak yg berwajib...selesaikanlah masalah ni segera...kalau ada polis trafik tp xmampu nk jaga lalulintas dgn terkawal dan lebih teratur...xberbaloi la.dan sikap pengguna jalan raya...jgn terlalu pentingkan diri sendiri...bertimbang rasa sikit.

aku benci hari ni....huhuhuhuhuh~

No comments:

Post a Comment