Tuesday, February 1, 2011

SELANGKAH KE SETAHUN LAGI....2011.


Selamat datang 2011.selamat tinggal 2010.selangkah setahun lg ke hadapan.meningkat lagi angka...umur dan tahun.semoga azam dan harapan tahun hadapan tercapai dan dpt dilakukan dgn sempurna.tetapi bg yg azamnya belum dpt di realisasikan dgn sempurna,cuba lg...jgn berhenti di tgh jalan...lakukan dgn jaya.utk tahun baru ini...pada sesiapa yg memasang azam dan impian terbaru, teruskan.semoga ikhtiar utk menjadikan ianya realiti yg terindah bg tahun ini dpt di lakukan dgn jayanya.

aku?hurm....azam tahun lepas telah di carry forward pada tahun ini.contohnya,aku dah ada laptop aku sendiri.tp impian utk ada handphone baru telah aku sempurnakan pada april thn lps.dan akhirnya kedua2 nya bersatu memberi aku peluang utk menggunakan internet sebaik mungkin.bg tahun ini impian aku hanya dua.dan biarlah aku simpannya dahulu dan sampai masanye kalian akn tahu juga.

tahun 2010 merupakan thn yg penuh dgn pengajaran utk aku.pengalaman aku tidak dpt lupakan aku di beri peluang lg oleh-Nya utk bernafas atas muka bumi hak milik Yg Esa ini,pengalaman operation benar2 menyedarkan aku betapa pentingnya kehidupan ini dan tidak memandang remeh terhadap perkara2 kecil.pendarahan serius yg aku alami benar2 membuat satu family aku gamat ketika itu.lg2 emak abah.sepanjang aku sakit,emak paling setia di sisi aku.dr aku masuk hospital,operation,terlantar atas tilam,pengsan,dlm ambulan,emrgency room dan masuk ward balik sampai sembuh emak xpernah lekang dr aku.begitu juga abah cuma abah kerja...tu dia xdpt spend 24seven dgn aku.makanan aku mereka jaga...ais krim setiap hari xpernah stop.aku betul2 terharu.masa aku dlm keadaan terlalu lemah krn suffer selama 12 jam kehilangan darah yg hampir tahap kritikal....aku berdoa agar aku diberi peluang oleh-Nya utk aku diberi peluang bernafas lagi bg merealisaikan tanggungjawab aku sbg anak yg belum sempurna dan impian emak abah utk melihat aku bahagia.paling aku sedih melihat mak tido di lantai hospital hnya beralaskan kain batik,dan tidur dia atas kerusi hospital.perasaan aku ketika itu,hanya tuhan sahaja yg tahu.namun aku bersyukur pada-Nya..alhamdulillah.also to my hubby..dia dtg jenguk aku dan membantu aku dan emak sepanjang di hospital.yg paling sweet dia dtg mengejut pukul 8pg...sdgkan waktu itu waktu di larang melawat pesakit.I love you all!

~SELAMAT TAHUN BARU 2011~

No comments:

Post a Comment