Thursday, July 15, 2010

kegembiraan dlm terkilan

hari ni aku jumpa kawan lama aku. muda lagi dari aku. setiasa meluahakan rasa tidak puas hati dan sentiasa di tindas.kasihan.dia tak sebangsa dan seagam dgn aku, tapi hubunga aku dgn dia mesra seperti adik dan kakak. setiasa di buli dan dipijak oleh kaum dan bangsa seagama dgn aku. dan mereka adalah orang2 yg cukup aku kenal.aku sedih dan malu sedangkan bagsa lain melayan mereka melayan kawa2 aku ni sungguh baik.aku juga sedih mereka da xsemesra aku kenal. akau hrp tiada diskriminasi dlm jiwa kwn2 aku!
namun begitu aku telah mendapat perkhabaran kurang selesa...mereka juga telah berjaya menjadi aktres yg berjaya di hadapan aku!!! di dlm hati mereka ada bau busuk yg meluap2 pada aku.sampai hati! selama ini aku berdiam mereka bergurau kasar dgn aku tetapi duri dlm daging rupanya.aku betul2 cukup terkilan.xmustahil lah setiap kali aku berhampiran dgn mereka...sinis sahaja bahasa dan perlaku mereka terhadap aku.aku malas ak ambil pusing.tapi tidak utk kali ini....10 kali mereka menikam aku dr belakang...beribu kali aku xendah kan diorg.bukan utk berdendam...tapi utk beritahu aku juga ada perasaan. bila agaknya sikap PHD busuk mereka ini akan hilang.mereka sudah mewujudka junior2 baru utk PHD ini.semoga ALLAH swt megampunka sikap buruk mereka yg sentiasa degki dgn org lain. nobody perfect....
tetapi aku gembira ptg ni aku ak balik kampung.jumpa family dan melaram dgn kamera abah da wan.hahahahaha.kepala aku da terbayang meu utk kenduri esok.....hahahahaha.

No comments:

Post a Comment