Thursday, July 8, 2010

1 2 3...!!! (serangan budak kecik!)

smlm aku dgn ifa+lini gi turun cari mkanan utk mk mlm. so menu mlm tu kitorg beli steam boat kt bwh tu....
masa nk balik nak masuk hall block depan dkt lorog jalan kaki tu tiba2 ada budak lelaki dlm 4 5 thn (mcm tu la..)tgh tunggu kat laluan kecik tu sambil menghayunkan sebatang besi hitam (panjang sedepa tangan aku).dia bole ckp dkt kitorg ''lalu la...lalu laaa...." lini and ifa lalu dlm takot.tapi aku yg takut ni masuk laluan lain...sbb takut benda xduga jadi kan.mcm2 otak aku pikir time tu.
bila da lepas laluan aku tadi aku jenguk budak kecik tu dan cakap 'bye bye'!
dia xpuas hati dan kejar aku dgn hayunan besi tu.aku ape lg.....xcukup tanah la lari!sbb aku pikir besi tu je.tiba2 aku terstuck dk tepi block...sbb aku xnk budak kecik tu jatuh dan ke jalan.dia berhenti sambil tunjuk2 kan besi dia tu la.alamak...aku da blank, bluuurrr,xdpt pikir pape.tiba2 aku baru teringat lini nak beli air mineral kat bawah tu....tapi botol tu ada kt tangan aku.alamak...nak buata mcmne ni....
tiba2 kan...ifa menjerit....'polis! polis! polis!'....budak kecik tu lari nak dan buka pintu managemet tempat tinggal kitorg tu....
sahla...time tu aku terpikir 2 benda...org tua budak ni kerja kt opis tu dan budak tu takut polis rupanyer.hahahaha! bila keadaan terkawal sikit, dia terjenguk2 sambil tnya mana polis aku pas botol pd lini. tp dlm keadaa gabra.yerla...budak tu mcm da tak percaya ada polis...dan aku takut dia dtg balik dgn kayu.
jangkaan aku tepat sekali! dia xpercaya...dia dtg balik dgn 'besi ajaib' dia tu.ALAMAK!!! last2 dlm keadaan kelam kabut...dgn lini da kelam kabut isi air...aku kata kt budak tu gi main kat sana...da aku kira ' satu dua tiga!' dia lari sikit.. dan patah balik. pastu aku kira....tapi kali ni xlari.last2 aku kira ' one two three!" kali ni dia lari laju dan jauh da patah balik. dan dia request..."...nak wan tu ti lg!"
HA!!!...."alamak...ok2....tp simpan besi tu dulu baru akak (akak ker????) wan tu ti lg..."
betul dia simpan!!kali ni dia bg atok dia....oooo...cucu pak cik maagement tu.patot la terbiar!ceh!
dia dtg balik dan aku dgn ifa mengira wan tu ti lg...tp xlama sbb da nk balik.
masa nk balik tu sayu....dia mcm xpuas hati kitorg nk balik.dia mcm nk follow ifa mula2. pastu aku bye2 dia...dia cebik....alamak.....jgn la nanges....macho besi ajaib ko tu hilanag kalau ko nanges...huhuhuhu.
to ifa and lini sorry buat keadaan huru hara semalam.
sweet boy!

No comments:

Post a Comment